پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

قهرمانی تیم نیشابور در لیگ دسته ۲ بسکتبال بانوان| جام طلایی در دست دختران خراسانی

  • کد خبر: ۶۴۰۳۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
قهرمانی تیم نیشابور در لیگ دسته ۲ بسکتبال بانوان| جام طلایی در دست دختران خراسانی
لیگ دسته ۲ بانوان کشور با قهرمانی خانه بسکتبال نیشابور به پایان رسید.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم خانه بسکتبال نیشابور با نتیجه ۲بر ۱ قهرمان این فصل لیگ دسته ۲ بسکتبال زنان کشور شد. پیش از این صعود آن‌ها به لیگ دسته‌یک کشور نیز قطعی شده بود.
مرحله نهایی لیگ دسته ۲ قرار بود در ۲ روز به پایان برسد، اما رقابت نزدیک و داغ برترین‌ها سرنوشت را به روز سوم کشاند. در این مرحله ذوب‌آهن اصفهان میزبان رقابت‌ها بود. خانه بسکتبال نهاوند و اکسیژن اراک برای مشخص‌شدن رده‌های سوم و چهارم به‌مصاف هم رفتند و خانه بسکتبال نیشابور برابر ذوب‌آهن اصفهان برای معرفی قهرمان لیگ به میدان رفت.


پیروزی مقتدرانه در آخرین ایستگاه

در بازی نخست، نیشابور ۴۸ بر ۵۹ مغلوب میزبان شد. این اولین شکست دختران نیشابوری بود و کار را برای آن‌ها در بازی دوم سخت کرد، زیرا باید بازی دوم را پیروز می‌شدند تا در بازی سوم شانس رسیدن به قهرمانی را پیدا کنند. در دومین روز رقابت‌ها دختران خراسانی برخلاف بازی نخست برابر گاندو‌های اصفهانی ظاهر شدند و خانه بسکتبال نیشابور با اختلاف چشمگیر ۶۰ بر ۴۶ ذوب‌آهن را شکست داد تا تکلیف قهرمانی این لیگ به روز بعد موکول شود. ذوب‌آهن اصفهان و خانه بسکتبال نیشابور سومین دیدار خود را پشت سر گذاشتند تا درنهایت خانه بسکتبال نیشابور توانست ۷۱بر۴۷ تیم حریف را شکست دهد و با برد ۲بر ۱ قهرمان این فصل لیگ دسته ۲ بسکتبال زنان باشد.

در بازی اول، تیم نهاوند ۴۲ بر ۲۷ اکسیژن اراک را شکست داد. ۲ تیم مدعی سومی نیز راهی بازی سوم شدند، زیرا اکسیژن اراک که روز قبل شکست خورده بود، این‌بار ۴۹ بر ۳۶ به پیروزی رسید تا شانس سکونشینی آن‌ها با تیم نهاوند برابر شود. اما بازی با نتیجه ۵۸بر۵۲ به سود نهاوند به پایان رسید تا خانه بسکتبال نهاوند به‌عنوان سومی این دوره از رقابت‌ها دست یابد.
البته پیش از این مشخص شده بود که تیم‌های اول و دوم این رقابت‌ها، یعنی خانه بسکتبال نیشابور و ذوب‌آهن اصفهان، به لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان در فصل آینده صعود کرده بودند.


آمار درخشان دختران استان

امسال خراسان‌رضوی با ۲نماینده در لیگ دسته۲ بسکتبال بانوان حاضر شد. تیم مولتی‌کافه مشهد و نیشابور، هر ۲تیم استان، موفق شدند مرحله رفت و برگشت را پشت سر بگذارند و به مرحله پلی‌آف صعود کنند، اما در مرحله پلی‌آف تیم بسکتبال دختران مشهد با نام مولتی‌کافه با نتیجه بسیار نزدیک، امتیاز را به حریف تهرانی خود واگذار کرد و از صعود به مرحله بعدی بازماند و از مسابقات حذف شد.

در ابتدای لیگ، تیم خانه بسکتبال نیشابور در گروه‌۴، ۳دیدار داشت. این دیدار‌ها به‌میزبانی تیم‌های پاسارگاد و عقاب تهران برگزار شد که تیم خانه بسکتبال نیشابور ۹۰‌بر‌۴۴ پاسارگاد تهران را شکست داد. نماینده نیشابور در دیدار دوم ۸۶‌بر‌۵۰ عقاب تهران را نیز پشت سر گذاشت. نیشابوری‌ها در سومین بازی خود برابر کاظمی رشت حاضر نشدند و ۲۰‌بر‌۰ باخت فنی خوردند، با‌این‌حال موفق شدند به پلی‌آف صعود کنند. در این مرحله نیز خراسانی‌ها ۸۷‌بر‌۴۵ نایریکای همدان را شکست دادند. در بازی دوم نیز خانه بسکتبال نیشابور ۸۶‌بر‌۴۱ دوباره از سد نایریکای همدان گذشت.

در روز‌های پایانی سال‌۹۹، دیدار‌های نیمه‌نهایی لیگ بازهم به‌میزبانی ذوب‌آهن پیگیری شد. در آن مرحله، ۴تیم راه‌یافته در ۲روز با یکدیگر رقابت کردند. این‌بار خانه بسکتبال نهاوند حریف دختران نیشابوری بود که در ۲ دیداری که این ۲تیم با یکدیگر داشتند، خراسانی‌ها یک‌بار با نتیجه ۶۱بر۵۸ و بار دیگر ۵۹‌بر‌۵۰ نهاوند را شکست دادند و راهی فینال شدند. در سوی دیگر جدول، ذوب‌آهن اصفهان با اکسیژن اراک رقابت کرد که اصفهانی‌ها نیز ۵۶‌بر‌۵۱ و ۵۰‌بر‌۳۶ اراک را از پیش‌رو برداشتند و به فینال رسیدند. به‌این‌ترتیب، مشخص شد که خانه بسکتبال نیشابور و ذوب‌آهن اصفهان به لیگ دسته‌یک بانوان کشور صعود کردند و باید در دیدار‌های فینال مقابل هم صف‌آرایی کنند. این اتفاقی شیرین برای یک تیم شهرستانی بود که توانست با اقتدار به دسته بالاتر صعود کند، اما این خبر در هیاهوی شروع سال جدید گم شد. دختران نیشابوری در طول مسابقات فقط یک‌بار آن‌هم در فینال شکست خورد و در مرحله نخست نیز فقط به‌دلیل حاضر‌نشدن در یک دیدار، باخت فنی به‌نام آن‌ها ثبت شده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->